DWQA QuestionsProbleme telefon Vodafone ?
office@cjo.ro Echipa asked 4 ani ago

n octombrie 2008, mi-am prelungit contractul cu operatorul de telefonie mobila,Vodafone, pe o perioada de 24 luni, folosindu-mi 5153 puncte loialitate (=51.53 euro) si achitand 28.23 lei pentru un telefon Nokia 6555. Telefonul a fost luat pe un abonament de firma. IN luna mai, am avut prima problema cu el. L-am dus la service si mi-a fost reparat. iar de atunci, a mai ajuns in service de 2 ori, de fiecare data fiindu-i schimbata o componenta si softul. Bineinteles, ca s-a mai defectat inca o data, iar de aceasta data depus la OPC o reclamatie cum ca doresc restituirea contravalorii telefonului sua inlocuirea lui conform art 11 din legea 449/2003. In urma acestei reclamatii am fost contactat de catre reprezentatul magazinelor Vodafone si mi s-a spus sa ma duc ca mi se va rezolva problema si ca telefonul va fi inlocuit. M-am prezentat la magazin, iar reprezentatul companiei mi-a explicat ca telefonul va fi inlocuit,insa trebuie trimis in service pentru constatare. Pe fisa de reparatie, s-a specificat ca microfonul nu functioneaza, se inchide brusc si se recomanda inlocuirea terminalului. Am primit sms din partea serviceului cum ca telefonul a fost reparat si il pot ridica din magazin, desi intelegerea fusese alta. Cand am ajuns la magazin si am cerut sa vad telefonul, pe certificatul de garantie era scris „inlocuire EEPROM”(Erasable Memory) si o noua serie IMEI. Cand am intrebat consultanta din magazin ce inseamna EEPROM, aceasta mi-a raspuns ca nu stie exact, insa telefonul a fost inlocuit. Mentionez ca telefonul era identic cu cel pe care il predasem, insa cu o alta serie si cu EEPROM-ul schimbat. Atunci, eu am decis sa nu accept telefonul si am ales sa ma adresez din nou OPC-ului. Cand am ajuns la OPC, am fost poftit la o discutie de care inspectorul care se ocupase de reclamatia mea. Cand i-am prezentat din nou situatia, acesta mi-a spus ca de fapt el nici nu trebuia sa se ocupe de reclamatia mea si ca doar zilele urmatoare urmeaza sa-mi dea un raspuns, ceea ce inseamna ca tot inspectorul l-a anuntat anterior pe reprezentatul vodafone de demersul meu.
Spuneti-mi va rog frumos in aceasta situatie cui ma pot adresa, mai ales ca eu am fost foarte deschis la solutionarea pe cale amiabila.

1 Answers
office@cjo.ro Echipa answered 4 ani ago

Buna ziua,

In primul rand puteti formula o noua sesizare catre OPC (intrucat conform legii 499/03 – Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre reprezentantii imputerniciti ai Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor) sau puteti formula o notificare catre Vodafone prin care le aduceti in vedere normele legale ale legii 449/2003 si faptul ca dvs. doriti inlocuirea telefonului si nu resoftarea acestuia (intocmai cu drepturile dvs. prevazute de catre art. 11). O ultima varianta ar fi sa dati in judecata Vodafone, insa aceasta varianta ar trebui sa fie ultima pe care sa o aveti in vedere mai ales ca este un procedeu de mai lunga durata.