DWQA QuestionsDespagubiri in caz de accident
office@cjo.ro Echipa asked 4 ani ago

In dec. 2010 am avut un accident rutier fara victime, doar cu avarierea serioasa a masinii mele, accident care s-a produs din vina altui sofer. Am fost la compania de asigurari a celui care a produs evenimentul si am depus toate actele care mi s-au cerut. Pe 7 februarie am depus o cerere de despagubire si am dat un cont pentru ca mi s-a spus ca in 21 de zile voi primi banii. A trecu o luna si, incepand de pe 8 martie pana pe 15 am incercat sa sun la serviciul daune al companiei. Mi se spunea ca dosarul e in lucru si ca in 2-3 zile se va efectua plata. Dupa 15 martie, vazand ca sunt amanat si nu mi se ofera alte explicatii, am sunat inspectorul care mi-a completat dosarul. Acesta mi-a zis ca trebuie sa mai depun la dosar 2 declaratii, a mea si a celuilalt sofer, cum ca evenimentul s-a petrecut asa cum am specificat in actele de la dosar. De ce oare era nevoie de o a 2-a cerere care sa explice cum au decurs lucrurile daca mai exista una la dosar? Ma rog. Am depus asa cum mi s-a cerut inca o cerere. Dar stupoare! Mai aveam nevoie de o poza cu masina celui care m-a lovit. Stau si ma intreb: astia sunt normali? Dupa 3 luni de tergiversari omul ala nu si-o fi reparat masina? Ce sa mai pozez? Simt ca innebunesc! Cred ca aceasta companie vrea sa n ma despagubeasca si de aceea ma tot amana. Oare ei nu stiau de la inceput ce acte trebuie sa contina dosarul? De ce nu m-au informat ? Si mai rau de ce nu m-au contactat in momentul in care au vazut ca dosarul e incomplet?
Cum as putea reclama aceasta companie si unde? Ce ar trebui sa contina dosarul de despagubire? Ce obligatii are firma de asigurari si cum trebuie sa ma instiinteze?
Va multumesc.

1 Answers
office@cjo.ro Echipa answered 4 ani ago

Buna ziua,

Aceasta practica este intalnita si firmele de asigurari platesc despagubirile intr-un termen destul de lung. Dosarul in mod normal ar trebui sa fie complet, iar depunerea actelor de doua ori nu semnifica decat o prelungire a termenului de plata. In cazul in care nu ajungeti la o intelegere cu acestia, va trebui sa-i actionati in instanta. In ce priveste sesizarea, puteti face o plangere la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.