DWQA QuestionsContract prelungit abuziv. Doresc un sfat
office@cjo.ro Echipa asked 4 ani ago

Buna seara,

Am o problema cu firma care imi ofera servicii de telefonie fixa si internet.
In urma cu un an, fara a fi inca sub contract, am hotarat sa renunt la serviciile lor, am sunat, am spus cele dorite, moment in care operatorul incepe sa imi faca oferte….m-a transferat catre un alt angajat de-al lor, care spune ca imi ofera serviciile de internet gratuit, plus ceva minute pentru apelurile in retea, fara a amintii ceva despre contract. Am acceptat oferta, mi-au oferit serviciile de internet la jumatate de pret si nu gratuit cum spuneau ei…dar in fine, nu i-am mai contactat fiind oarecum satul de promisiunile lor.
In urma cu cateva zile am hotarat sa renunt la serviciile lor definitiv, dar surpriza, sunt sub contract pe inca un an de zile de acum incolo.
Vreau sa stiu daca este corect ceea ce au facut ei, prin faptul ca mi-au prelungit contractul fara a-mi aduce la cunostinta acest lucru, fara a semna personal vre-un contract sau macar sa fac vre-un acord macar verbal si cel mai important, fara a-mi cere macar ceva date de identificare, detalii despre adresa sau asa ceva, tot ce m-au intrebat a fost doar numele si numarul de telefon. Ma pot lega de aest fapt in instanta? Ei nu pot dovedii nici macar ca au vorbit cu mine, proprietarul postului telefonic.
As dorii un sfat, cu privire la urmatoarea mea mutare…sa ma adresez oficiului pentru protectia consumatorului, instantei? sau sa fac o scrisoare scrisa catre ei in care sa cer inregistratea convorbirii cu mine din care reiese ca nu mi-a fost adus la cunostinta despre prelungirea contractului?

Multumesc anticipat,
George

3 Answers
office@cjo.ro Echipa answered 4 ani ago

Buna ziua,

Ar trebui sa faceti aplicare legii nr. 161/2010 si sa transmiteti acestora o scrisoare cu confirmare de primire conform careia doriti rezilierea contractului. Orice clauza prin care vi se restrange dreptul la denuntare este nula. Va redau mai jos dispozitiile legii:

Art. I
Articolul 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 224 din 24 martie 2008, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 84
Dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi Anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept.
Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale.”

Art. II
In anexa la legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea i, nr. 305 din 18 aprilie 2008, la punctul (1), litera j) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„j) restrang sau anuleaza dreptul consumatorului de a denunta sau de a rezilia unilateral contractul, in cazurile in care:
comerciantul a modificat unilateral clauzele prevazute la lit. e);
comerciantul nu si-a indeplinit obligatiile contractuale;
comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale;”.

office@cjo.ro Echipa answered 4 ani ago

Multumesc mult pentru raspuns, dr revin cu cateva intrebari pentru ca nu inteleg ezact legea:

1. In cazul invocarii legii, voi fi obligat la plata abonamentului lunar pentu lunile ramase din perioada minima contractuala chiar daca aleg sa nu mai benificiez de acel serviciu?

2. Noul contract poate fi considerat nul din moment ce nu stiam ca acceptarea acelei reduceri a abonamentului implica incheierea unui nou contract?

3. Poate fi considert nul din moment ce in vechiul contract contact este scris clar : ” partile vor incheia o noua anexa la contract, in cazul in care clientul solicita si romtelecom accepta furnizarea noului srviciu ulterior expirarii perioadei minime initiale aferente vechiului serviciu” tin sa preizez ca nu mi-a fost prezentata nicio astfel de anexa spre semnare sau macar spre luare la cunostinta

multumesc inca odata si astept un raspuns
George

office@cjo.ro Echipa answered 4 ani ago

Buna seara,

1. Nu puteti fi obligat la plata unor servicii de care nu ati beneficiat, motiv pentru care nu trebuie sa platiti lunile urmatoare.
2. Exista un acord al Dvs., motiv pentru care nu ar putea fi considerat nul in totalitate. Mai mult, de obicei se prevede in contracte de genul acesta, clauze conform carora se prelungesc automat contractele.
3. Se poate interpreta ca exista un acord tacit atat timp cat ati achitat lunile respective.